Search
Obsługa Pomoc
Dla prasy

Dziennikarzy oraz przedstawicieli mediów prosimy o kontakt mailowy: [email protected]

INEA to dostawca Internetu światłowodowego, telewizji, telefonii oraz usług profesjonalnych dla biznesu i data center. Obecna jest w segmencie klientów indywidualnych, firm, jednostek samorządowych, szkół i instytucji. Według rankingu głównego Speedtest.pl za lata 2017-2021 INEA to dostawca najszybszego Internetu w Polsce.

Z usług INEA korzysta obecnie blisko 300 000 klientów indywidualnych oraz prawie 3000 szkół.


30 marca 2017

Internet łączy Polaków [Raport INEA]

Mieszkańcy Wielkopolski są częściej online niż reszta Polski, a ponad 85 proc. Wielkopolanom internet ułatwia utrzymać kontakty z bliskimi - wynika z badania multimedialnego operatora telekomunikacyjnego INEA. W jaki sposób najczęściej komunikujemy się z rodziną i znajomymi? Co robimy w sieci w wolnym czasie? Ilu z nas nie wyobraża sobie życia bez dostępu do internetu?

 

Blisko co drugi (48.7 proc.) mieszkaniec Wielkopolski zapytany o to, jak na co dzień korzysta z internetu, odpowiada, że jest online non-stop, nawet jeśli w danej chwili nie używa go aktywnie! Oznacza to, że Wielkopolska jest częściej online niż reszta Polski, w której nieustanne korzystanie z internetu deklaruje „tylko” lub „aż” 37,3 proc. Polaków – pokazuje raport „Internet - dzieli czy łączy?”, przeprowadzony przez SW Research na zlecenie INEA. Okazuje się, że dla co trzeciego z nas (36,9 proc.) nie jest problemem wylogowanie się z sieci na dłuższy czas, np. w weekend czy podczas urlopu. Z kolei co piąta zapytana osoba (20 proc.) twierdzi, że dzień bez internetu to dzień stracony.

 

Szybki internet to dziś nieodłączna część naszego życia. Zazwyczaj jest to okno na świat, szansa na jego lepsze poznanie, niezastąpiony dostęp do wiadomości, rozrywki i nauki. Zaczęliśmy się zastanawiać, czy czasami nie staje się on całym naszym światem… Na szczęście badania pokazały, że może jesteśmy w Wielkopolsce częściej online niż reszta Polski, ale przy okazji internet łączy nas z bliskimi i ułatwia z nimi codzienny kontakt. Jednocześnie, choć stworzył nowe możliwości, z których chętnie korzystamy, nie zastąpił spotkań i rozmów – mówi Kinga Podraza-Myszkowska, rzecznik prasowy INEA.

 

Internet pomaga utrzymywać kontakty z bliskimi

 

Mimo że co czwarty mieszkaniec Wielkopolski usłyszał choć raz od swoich bliskich: „Zostaw już ten komputer/telefon i porozmawiaj z nami”, to aż 85,3 proc. Wielkopolan uważa, że internet pomaga im utrzymać kontakty z najbliższymi. Co więcej, aż co czwarty z nas (27,1 proc.) jest zdania, że gdyby nie dostęp do sieci, rzadziej kontaktowałby się z rodziną i bliskimi. Ponadto, dla więcej niż połowy badanych (58,2 proc.) nadal bardzo istotną rolę odgrywają spotkania i rozmowy w świecie realnym.

 

– Internet stworzył nowe formy kontaktu, ale korzystania z nich bez straty dla jakości życia społecznego nadal się uczymy. Statystyczny Wielkopolanin deklaruje chętne korzystanie z portali społecznościowych, zakupowych, stron poświęconych rozrywce zarówno w pojedynkę jak i z bliskimi. Jednak nie należy tracić z pola widzenia, że są to formy kontaktu poboczne, które z trudem zastępują relacje bezpośrednie – komentuje dr Tomasz Kozłowski, socjolog z Katedry Edukacji i Nowych Mediów, Collegium Da Vinci.

 

Serwisy społecznościowe coraz ważniejsze w komunikacji

 

INEA zapytała również mieszkańców Wielkopolski jak, poza osobistym spotkaniem, utrzymują kontakt z rodziną i znajomymi. Na pierwszym miejscu znalazła się rozmowa przez telefon komórkowy. Taką opcję, przynajmniej raz dziennie, wybiera 77,6 proc. badanych. Z kolei SMS-y do bliskich każdego dnia wysyła dwie trzecie (67,3 proc.) Wielkopolan. Warte jest podkreślenia, że coraz bardziej na znaczeniu zyskują serwisy społecznościowe (Facebook, Instagram, Snapchat), za pomocą których każdego dnia kontaktuje się już połowa badanych (51,4 proc.). Niewiele mniej, bo 42,3 proc. codziennie korzysta z komunikatorów internetowych (Messenger, WhatsApp, Skype).

 

W wolnym czasie serial, film czy zakupy?

 

Internet daje nam niemal nieograniczone możliwości spędzania wolnego czasu. W jaki sposób mieszkańcy Wielkopolski najczęściej wykorzystują czas wolny z bliskimi w sieci? Najchętniej robimy wspólnie zakupy (48,4 proc.), oglądamy filmy i seriale (44,4 proc.), oraz organizujemy wyjazd/urlop (40,8 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się takie aktywności jak rozmowa z bliskimi przez komunikatory internetowe (38,8 proc.), słuchanie muzyki (37,3 proc.), przeglądanie profili znajomych, rodziny np. na Facebooku (37,3 proc.). Wielbiciele gotowania poszukują również przepisu na ulubione danie na dedykowanych stronach internetowych lub blogach (36,4 proc.). Wolny czas wykorzystujemy też na szukanie inspiracji na nowy wystrój wnętrza mieszkania (32,4 proc.).

 

Wyniki raportu INEA pokazują, jak istotną rolę w codziennym życiu Wielkopolan odgrywa dziś internet, a wiadomość o tym, że jednak łączy a nie dzieli, może być dobrą prognozą na przyszłość.

 

Raport „Internet - dzieli czy łączy?” jest dostępny na stronie Magazynu ZaINspirowani INEA: https://www.inea.pl/zainspirowani/generacjain

 

Badanie zostało zrealizowane w dniu 07.02.- 16.02.2017 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 1019 ankiet z mieszkańcami województwa wielkopolskiego.

 

 

Przeczytaj także

  • 13 kwietnia 2022

    FESTIWAL NAJLEPSZYCH OFERT. NOWA KAMPANIA INEA

    Najszybszy Internet w Polsce, rewolucyjna telewizja HIWAY 4K z ponad 200 kanałami i paczkami kanałów bez przywiązania lub niekwestionowany hit czerwonego dywanu... telefonia komórkowa od 14,90 zł miesięcznie. To tylko niektóre z gwiazd nadchodzącego Festiwalu Najlepszych Ofert w INEA.
  • 8 lutego 2022

    DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. DARMOWY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA DLA KLIENTÓW INEA.

    Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu INEA przygotowała niespodziankę dla swoich klientów – trzymiesięczną darmową licencję na korzystanie z Pakietu Bezpieczeństwa INEA SAFE. Żeby ją otrzymać, wystarczy odpowiedzieć na kilka prostych pytań związanych z oferowaną przez INEA usługą.
Chat