Obsługa
Aktualności INEA

10 sierpnia 2018

ZMIANY W REGULAMINACH ŚWIADCZENIA USŁUG

Spółka INEA S.A. z siedzibą w Poznaniu (dalej: „Dostawca usług”)  informuje, że od dnia 12 września 2018 roku zmianie ulegają wzorce umowne Dostawcy usług, w szczególności Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (zarówno w wersji obowiązującej dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 roku, jak i w wersji obowiązującej po tej dacie), jak również - dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 - Regulamin Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych i Regulamin Świadczenia Usług Mobilnych (dalej łącznie „Regulaminy”). Zmiany we wzorcach umownych wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa i są konsekwencją wejścia w życie części przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018 r. Poz. 1118), które m.in. znoszą stałe polubowne sądy konsumenckie przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Wobec powyższego, Dostawca usług  informuje, że w przypadku braku akceptacji poniższych zmian, Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy abonenckiej do dnia ich wejścia w życie. W tym celu Abonent, nie później niż do dnia wejścia w życie zmian wzorca, ma prawo doręczyć Dostawcy usług pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji zmian. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji zmian wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Brak pisemnego oświadczenia Abonenta w powyższym terminie oznacza akceptację zmian. Jednocześnie Dostawca usług informuje, że w przypadku skorzystania przez Abonenta z prawa wypowiedzenia Umowy abonenckiej, Dostawcy usług przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi (opłaty wyrównawczej).

 

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych po dniu 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi transmisji danych na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami § 27 – 29 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 29 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych po dniu 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do sieci Internet na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 27- 29 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 29 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do sieci Internet na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 26- 28 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 28 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Zmianie ulega § 4 ust. 23 Regulaminu Świadczenia Usług Mobilnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

23. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi transmisji danych na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 11-12 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 12 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Usług Mobilnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie w art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

 

 

Przeczytaj także

  • 18 marca 2019

    Gala KSW 47: The X-Warriors

    Już 23 marca w Atlas Arenie w Łodzi, w walce wieczoru zmierzą się najsilniejszy człowiek na Ziemi, Mariusz Pudzianowski i debiutujący w KSW Szymon Kołecki, złoty medalista Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w podnoszeniu ciężarów. Nie możesz przegapić tego starcia - oglądaj na żywo w INEA w usłudze PPV!
  • 14 grudnia 2018

    „Dzieciaki rządzą telewizją” – wszyscy uwielbiamy bajki. W INEA ich nie zabraknie.

    W dniach od 14.12.2018 do 6.01.2019 INEA przygotowała kolejną niespodziankę dla swoich Klientów. Tym razem swój czas mają najmłodsi odbiorcy. Hasło akcji tłumaczy wszystko: „Dzieciaki rządzą telewizją”. To idealna okazja, by każdy z nas odnalazł w sobie dziecko i by rodzinnie spędzić czas przy ulubionych bajkach i programach dla dzieci.
Chat