Search
Obsługa Pomoc

ZNAMY ODPOWIEDŹ!

Szukasz pomocy? Tu znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.

WITAJ W INEA!Wybierz zagadnienie, które chcesz poznać bliżej.

Wybierz zagadnienie:

Najczęściej zadawane pytania:

W INEA lubimy dobre i proste rozwiązania. Dlatego ze swoim Internetem INEA połączysz się "po kablu", wpinając do komputera kabel ethernetowy (RJ-45) z modemu lub gniazda, jeśli takie masz w swoim mieszkaniu.

Zapoznaj się z instrukcją użytkowania modemów. Znajdziesz ją TU.

W przypadku technologii HFC

Zweryfikuj czy kabel ethernetowy jest podłączony pod port nr 1 na modemie oraz:

  1. odłącz modem od prądu na 10s
  2. odłącz kabel antenowy
  3. ponowne podłącz kabel oraz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych

Odłącz modem od prądu na 3 minuty i ponownie podłącz.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową przez aplikację INEA lub czat dostępny na stronie inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

W przypadku technologii HFC

Sprawdź diody na modemie. Gdy żadna dioda nie świeci, wybierz inne źródło zasilania. Jeśli diody świecą się:

  1. odłącz modem od prądu
  2. wykręć kabel antenowy z modemu i gniazda
  3. wkręć ponownie kabel antenowy
  4. podłącz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych

Odłącz modem od prądu na 3 minuty i ponowne podłącz.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową przez aplikację INEA lub czat dostępny na stronie inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Nazwę fabryczną i hasło sieci Wi-Fi odczytasz z naklejki na modemie. 
Szczegółowe informacje jak to zrobić, znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego modemu dostępnej TU. Ponadto instrukcja podpowie, jak przywrócić ustawienia fabryczne bądź dokonać zmiany ustawień modemu.

*W przypadku zmiany nazwy sieci przez użytkownika bądź hasła niezbędne jest przywrócenie ustawień fabrycznych w celu ich odzyskania.

Zapoznaj się z instrukcją użytkowania modemu. Znajdziesz ją TU.

Prędkość łącza oferowanego przez INEA jest wartością maksymalną, możliwą do osiągnięcia przy połączeniu kablowym. Nie jest możliwe zagwarantowanie prędkości Internetu dostępnego drogą bezprzewodową, ponieważ jej siła zależna jest od takich czynników jak:

                                            

Wpływ na przepustowość łącza Wi-Fi ma:

  1. odległość urządzeń od modemu
  2. przeszkody na drodze – fale sieci bezprzewodowej mogą być zatrzymywane lub tłumione przez elementy konstrukcyjne budynku,
  3. urządzenia w pobliżu, w szczególności kuchenki mikrofalowe, głośniki, telefony komórkowe – mogą one zakłócać sygnał,
  4. inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci Wi-Fi (inne routery Wi-Fi, urządzenia Bluetooth, urządzenia bezprzewodowe),
  5. możliwości techniczne urządzenia końcowego,
  6. połączenie między routerem a urządzeniem.

 

PAMIĘTAJ! 

  • NIE umieszczaj routera w szafkach ani pod meblami
  • NIE przesłaniaj go innymi przedmiotami
  • Najlepsze parametry uzyskasz jak urządzenie odbiorcze będzie w odległości ok 20 cm od urządzenia nadającego sygnał wifi
  • OGRANICZ liczbę urządzeń oraz zalogowanych użytkowników, którzy w danym momencie korzystają z sieci Wi-Fi (duża liczba podłączonych urządzeń może spowalniać Twoje Wi-Fi)
  • Jeśli to możliwe PODŁĄCZ „PO KABLU” w szczególności telewizor, komputer oraz konsolę do gry

SKORZYSTAJ z rozwiązań, które wzmocnią Wi-Fi np.: Wi-Fi Premium 

  1. Zmiana miejsce ustawienia routera:
    • umieścić urządzenie w centralnej części mieszkania, dzięki czemu sygnał będzie docierał i działał stabilniej w większej ilości pomieszczeń,
    • usuń wszelkie przeszkody w jego otoczeniu, szczególnie elektronikę,
    • jeśli urządzenie ma antenki, zmień ich pozycję,
  2. Odpowiednie rozmieszczenie urządzeń od Wi-Fi Premium
  3. Zmiana kanału na stronie konfiguracyjnej routera.

Dodatkowe informacje znajdziesz TU

Domowa sieci Wi-Fi wykorzystuje obecnie dwa pasma częstotliwości:

  1. od 2400 do 2483 MHz – określane jako 2,4 GHz,
  2. od 5150 do 5350 MHz oraz od 5470 do 5725 MHz – określane jako 5 GHz.

Wybór odpowiedniego pasma uzależniony jest od wielu czynników, a jego poprawne dopasowanie zdecydowanie poprawia komfort naszej pracy i codziennego użytkowania Internetu.

Każde pasmo podzielone jest na określoną liczbę kanałów.


Jeśli na danym kanale działa wiele sieci Wi-Fi, jakość Twojego połączenia bezprzewodowego może się pogorszyć. Dlatego zalecamy zmianę na inny kanał, który jest najmniej zakłócony. Szczegółowe informacje jak to zrobić, znajdziesz TU.

W paśmie 5 GHz żaden z kanałów nie nachodzi na siebie, w paśmie 2,4 GHz dotyczy to kanałów 1, 6 i 11. Dodatkowo kanały 12 i 13 (2,4 GHz) nie są obsługiwane przez wszystkie urządzenia.
Obciążenie wykorzystywanego przez Ciebie kanału możesz sprawdzić w modemach/routerach z taką funkcjonalnością lub za pomocą darmowego oprogramowania dostępnego w Internecie np.: WI-FI Analyzer.

Działanie sieci Wi-Fi zależne jest również od jakości urządzeń wysyłających (np.: router) i odbierających (np.: laptop) oraz od ich konfiguracji.
Standardy sieci Wi-Fi określają maksymalne prędkości przesyłania danych, a także odbierania ich od urządzeń podłączonych do sieci.
Jeśli chcesz korzystać komfortowo z Wi-Fi na telefonie, wybierz ten zgodny ze standardem 802.11ac (Wi-Fi 5) lub 802.11ax (Wi-Fi 6), który jest kompatybilny wstecz.



Popraw jakość swojego Wi-Fi, logując się do swojego urządzenia (patrz: dane logowania do modemu) i ustaw kanał zgodnie z instrukcją obsługi TU

  1. Sprawdź czy wprowadzone hasło jest poprawne.
  2. Wykonaj restart karty sieciowej (karta mogła się zawiesić)/ponowne uruchomienie komputera. W przypadku laptopa włącz/wyłącz Wi-Fi.
  3. Sprawdź dostępność sieci na innym urządzeniu.
  4. Zweryfikuj wybrany kanał Wi-Fi (zdarzają się urządzenia, które nie obsługują wyższych kanałów).
  5. Wciśnij przycisk Wi-Fi lub WLAN na urządzeniu. Po chwili zamruga dioda połączenia bezprzewodowego. Kiedy dioda będzie już świecić na stałe, sprawdź czy sieć Wi-Fi jest widoczna dla urządzeń.
  6. Włącz/wyłącz Wi-Fi z poziomu panelu administratora na urządzeniu.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą prosimy o skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat dostępny na inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Sprawdź dostępność sieci na innych urządzeniach oraz połączenie „po kablu”.

W przypadku technologii HFC, gdy żadna dioda nie świeci, zmień źródło zasilania. Gdy którakolwiek dioda świeci:
• odłącz modem z prądu
• wykręć kabel antenowy z modemu i gniazda
• wkręć kabel antenowy
• podłącz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych odłącz modem od prądu na 3 minuty i ponowne podłącz.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat dostępny na stronie inea.pl. Jesteśmy dostępny 24/7.

Przetestuj prędkość Internetu przez połączenie po kablu na stronie PRO SPEED TEST. To aplikacja certyfikowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Jeżeli test wskaże nieprawidłowości, prześlij nam wynik przez formularz w Moja INEA. Sprawdzimy co się dzieje.

W przypadku technologii HFC:

Jeśli Twój komputer jest połączony z modemem za pomocą kabla:

  1. odłącz modem od prądu
  2. wykręć kabel antenowy z modemu i gniazda
  3. ponownie wkręć kabel antenowy
  4. podłącz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych:

  1. odłącz modem od prądu na 3 minuty
  2. ponowne podłącz

Przetestuj prędkość po kablu na PRO SPEED TEST. Aplikacja certyfikowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat na inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Prędkość łącza oferowanego przez INEA jest wartością maksymalną, możliwą do osiągnięcia przy połączeniu kablowym. Nie jest możliwe zagwarantowanie prędkości Internetu dostępnego drogą bezprzewodową.

Sprawdź:

  1. odległość urządzeń od modemu
  2. przeszkody na drodze (ściany, szafy, skrzynki)
  3. urządzenia w pobliżu (szczególnie kuchenki mikrofalowe, głośniki)
  4. inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci Wi-Fi (inne routery Wi-Fi, urządzenia Bluetooth, bezprzewodowe urządzenia)

Dodatkowe informacje znajdziesz TU.

Popraw zasięg z Wi-Fi Premium.

Instrukcje obsługi znajdziesz na inea.pl oraz naszym kanale YouTube.

Informacje na temat logowania do panelu administracyjnego Twojego modemu znajdziesz w instrukcji obsługi.

Tak, jest to możliwe. W technologii światłowodowej podłącz się do portu 1 i wykonaj 3 minutowy restart prądowy modemu.

Jeżeli jest dostępność magazynowa i możliwości techniczne na to pozwalają, możesz wymienić sprzęt na życzenie. To koszt 200 zł. Skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat na inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Jeśli sprzęt nie działa prawidłowo, wymiana jest bezpłatna. Potwierdź to, kontaktując się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat na stronie inea.pl. Jesteśmy do dyspozycji 24/7.

Tak, możliwa jest zmiana umiejscowienia modemu w Twoim lokalu.
Skontaktuj się z Infolinią obsługową, aby umówić wizytę instalatora. Koszt wizyty to 60 zł, do której należy doliczyć pozycje wycenione przez technika w czasie instalacji.

Pakiet bezpieczeństwa chroni Cię w sieci przed wirusami, oprogramowaniem szpiegującym oraz atakami hakerów. Ponadto umożliwia kontrolę rodzicielską na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Pakiet składa się z dwóch programów:

• Ochrona Internetu INEA, obejmująca ochronę Twojego komputera PC przed wirusami, oprogramowaniem szpiegującym, atakami hakerów i kradzieżą tożsamości. Dodatkowo program pomaga unikać niebezpiecznych witryn internetowych, zapobiega oszustwom oraz pozwala nadzorować korzystanie z sieci przez najmłodszych.

• Mobilna Ochrona INEA, zapewniająca bezpieczeństwo Twoich urządzeń mobilnych przed skutkami utraty i kradzieży urządzenia. Ponadto program zawiera zaawansowane funkcje kontroli rodzicielskiej, powstrzymuje złośliwe oprogramowania i zapewnienia bezpieczeństwo podczas przeglądania Internetu.

1. Zaloguj się do Moja INEA, wybierz Internet i przejdź do zakładki „Centrum bezpieczeństwa”.
2. Wybierz system operacyjny, na którym chcesz zainstalować oprogramowanie oraz nadaj nazwę urządzeniu.
3. Wybierz metodę instalacji:
• pobierz i wpisz klucz
• wyślij link do pliku instalacyjnego na wskazany adres e-mail
• wyślij SMS do pliku instalacyjnego na wskazany numer telefonu

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi i wciąż nie możesz rozwiązać swojego problemu?

Skontaktuj się z nami za pośrednictwem aplikacji INEA lub przez czat dostępny na stronie inea.pl.
Nasi konsultanci są do dyspozycji przez 24h godziny.

Chat