Search
Obsługa Pomoc
Aktualności INEA

9 grudnia 2016

ZMIANY W REGULAMINACH ŚWIADCZENIA USŁUG

Spółka INEA sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej: „Dostawca usług”)  informuje, że od dnia 10 stycznia 2017 roku zmianie ulegają Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (zarówno w wersji obowiązującej dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 roku, jak i w wersji obowiązującej po tej dacie), jak również - dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 - Regulamin Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych i Regulamin Świadczenia Usług Mobilnych (dalej łącznie „Regulaminy”). Zmiany w Regulaminach wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa i są konsekwencją wejścia w życie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016 r. Poz. 1823), w związku z którą m.in. dotychczasowe postepowanie mediacyjne przed Prezesem UKE we wzorcach umownych zostaje zastąpione postępowaniem w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

Wobec powyższego, Dostawca usług  informuje, że w przypadku braku akceptacji poniższych zmian, Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy abonenckiej do dnia ich wejścia w życie. W tym celu Abonent, nie później niż do dnia wejścia w życie zmian Regulaminu, ma prawo doręczyć Dostawcy usług pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji zmian. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji zmian wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Brak pisemnego oświadczenia Abonenta w powyższym terminie oznacza akceptację zmian. Jednocześnie Dostawca usług informuje, że w przypadku skorzystania przez Abonenta z prawa wypowiedzenia Umowy abonenckiej, Dostawcy usług przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi (opłaty wyrównawczej).

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych po dniu 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi transmisji danych na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami § 27 – 29 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego, ewentualnie w drodze postępowania przed sądem polubownym prowadzonego na podstawie art. 110 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

W § 29 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych po dniu 21.08.2016 r.), dodaje się ust. 10 w brzmieniu:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie za zgodą Dostawcy Usług postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Ponadto Abonent, za zgodą Dostawcy Usług, może złożyć płatny wniosek o rozpatrzenie sporu przez sąd polubowny działający przy Prezesie UKE. Tryby te uregulowane zostały w art. 109 i art. 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz w aktach wykonawczych.

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do sieci Internet na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 27- 29 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego, ewentualnie w drodze postepowania przed sądem polubownym prowadzonego na podstawie art. 110 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

W § 29 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), dodaje się ust. 10 w brzmieniu:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie za zgodą Dostawcy Usług postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Ponadto Abonent, za zgodą Dostawcy Usług, może złożyć płatny wniosek o rozpatrzenie sporu przez sąd polubowny działający przy Prezesie UKE. Tryby te uregulowane zostały w art. 109 i art. 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz w aktach wykonawczych.

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do sieci Internet na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 26- 28 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego, ewentualnie w drodze postepowania przed sądem polubownym prowadzonego na podstawie art. 110 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

W § 28 Regulaminu Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), dodaje się ust. 10 w brzmieniu:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie za zgodą Dostawcy Usług postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Ponadto Abonent, za zgodą Dostawcy Usług, może złożyć płatny wniosek o rozpatrzenie sporu przez sąd polubowny działający przy Prezesie UKE. Tryby te uregulowane zostały w art. 109 i art. 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz w aktach wykonawczych.

Zmianie ulega § 4 ust. 23 Regulaminu Świadczenia Usług Mobilnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

23. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi transmisji danych na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 11-12 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego, ewentualnie w drodze postepowania przed sądem polubownym prowadzonego na podstawie art. 110 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

W § 12 Regulaminu Świadczenia Usług Mobilnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), dodaje się ust. 10 w brzmieniu:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie za zgodą Dostawcy Usług postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Ponadto Abonent, za zgodą Dostawcy Usług, może złożyć płatny wniosek o rozpatrzenie sporu przez sąd polubowny działający przy Prezesie UKE. Tryby te uregulowane zostały w art. 109 i art. 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz w aktach wykonawczych.

 

 

Przeczytaj także

  • 14 grudnia 2023

    OKNO OTWARTE: DZIECIAKI RZADZĄ TELEWIZJĄ DO 6 STYCZNIA

    Na ten zimowy czas dla wszystkich użytkowników telewizji INEA mamy wspaniały prezent: 22 kanały w bezpłatnym dostępie aż do 6 stycznia! A to wszystko w ramach naszego cyklicznego OKNA OTWARTEGO: Dzieciaki rządzą telewizją.
  • 7 listopada 2023

    OKNO OTWARTE: PASJONAT. ODKRYJ W SOBIE PASJĘ DO DOBREJ ROZRYWKI!

    Nie oszukujmy się, z nowymi postanowieniami nie warto czekać do nowego roku. Jeśli chcecie rozbudzić w sobie nową pasję, zacząć robić coś nowego lub po prostu pogłębić swoje dotychczasowe zainteresowania, to mamy dla Was dobrą wiadomość.
Chat